Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

7.3.7. Evaluación Plan Formación

Tabla resumo da actividade
 Compromiso, iniciativa e actividade  Inicio  Fin  Estado

 7. Educación e formación en Goberno Aberto

 7.3. Redución da fenda dixital: formación e acreditación de competencias da muller rural

 7.3.7. Avaliación do plan de formación    

 30/06/2024  

 30/09/2024  

 

 Finalizada

bóla gris: actividade non iniciada

 

Estado de execución

Con respecto ao comportamento desta oferta formativa a distancia, de carácter non regulado, procede achegar a seguinte información conforme aos datos consolidados que figuran a seguir.

Dando continuidade a informes anteriores, a matrícula no programa de setembro do 2021 a setembro de 2023, é de 24.190. Ao longo deste período, consolídase a idade media do alumnado ao redor da franxa de 35-45 anos, incrementándose a porcentaxe de alumnado maior de 55 anos pasando do 12,7% en 2021 ao 19,8% en 2023. As mulleres supoñen o 59,30% do total de matrículas de media no período de referencia.

No momento en que se informa,  de xaneiro a setembro de 2023, a matrícula ascende a 6240, das cales o 60,23% son mulleres. Das 14 áreas formativas que consta o catálogo de cursos Mentor, as que concretan unha maior matrícula son as áreas de Administración e Xestión;  Sanidade e Informática e Xestión.

Se se considera que en España as mulleres son o 48,8% da poboación rural de municipios de menos de 5000 habitantes, á vista da cobertura conseguida coa creación de novas Aulas, cabe sinalar que o programa Aula Mentor fai unha contribución significativa á igualdade de oportunidades ante a formación permanente da muller no medio rural. A condición de formación aberta, non formal e a distancia, sen requisitos previos de acceso, posibilidade de conxelar matrícula e reactivala segundo intereses e circunstancias da persoa matriculada nun curso Mentor, facilita a conciliación e unha certa reasignación dos usos do tempo que fan mulleres e homes no medio rural. Ademais, o Programa, pola súa condición de formación a distancia, contribúe ao desenvolvemento da competencia dixital para poder facer un uso seguro e crítico de tecnoloxías dixitais e para a participación en todos os ámbitos da vida favorecendo, deste xeito, a redución da fenda dixital.

De entre a oferta formativa de Aula Mentor a que permite acreditar competencias profesionais é de especial interese para a muller no medio rural, dada a segregación vertical que aínda se detecta e que explica que as mulleres continúen sendo maioría nos postos para os que non se esixe cualificación. Respecto diso, no período comprendido entre xaneiro-xullo de 2023, 665 persoas realizaron un itinerario formativo que lles permite contar con unidades de competencia acreditables en procedementos de acreditación de competencias profesionais (PEAC). Destas, 453 son mulleres e 210 homes. Por tanto, maioritariamente son mulleres quen realizan cursos Mentor acreditables coa intención de que a súa cualificación sexa oficialmente validada e, con iso, ter un punto de referencia a partir do cal reincorporarse a formación para configurar itinerarios de mellora de competencias ou, se non, entrar en procesos de mellora de emprego.

Para favorecer a inscrición no este procedemento, as 100 Unidades de Orientación Profesional que se activaron en xaneiro de 2023, en tanto que tipo particular de Aula Mentor, atenderon no período comprendido entre xaneiro-xullo de 2023, a 10.259 persoas, das cales o 60% son mulleres. Informouse do procedemento de acreditación de competencias profesionais a 5.421 persoas. As Unidades non son centros de acreditación. Segundo o Real Decreto 659/2023, do 18 de xullo, polo que se desenvolve a ordenación do Sistema de Formación Profesional esta é unha competencia recoñecida aos centros públicos que imparten ensinos de formación profesional do sistema educativo, os centros integrados públicos de formación profesional e os Centros de Referencia Nacional quedan autorizados para desenvolver as distintas fases do procedemento nos termos establecidos no presente real decreto.  También aos centros integrados de formación profesional privados concertados autorizados pola administración competente en cada ámbito territorial. No entanto, tense constancia de que 2.466 persoas, das 5.421 atendidas polas Unidades de Orientación Profesional, inscribíronse nun procedemento de acreditación de competencias profesionais adquiridas por experiencia laboral ou vías non formais de formación, sendo máis da metade mulleres.

A avaliación do funcionamento destas Unidades mostra a realización de máis de 577 (entre xaneiro e xullo de 2023) actuacións colectivas de información e orientación sobre o procedemento de acreditación de competencias profesionais nos municipios e áreas de influencia onde se sitúan.

De entre as este actuacións colectivas destacan as dirixidas a outros organismos públicos como centros de educación de persoas adultas; servizos sociais; institutos municipais de formación e emprego; redes de axentes de desenvolvemento local; centros municipais de mulleres rurais, outros servizos públicos de orientación (tipo Andalucía Orienta), etc. De entre as dirixidas a outras entidades, destacan as seguintes: asociacións de pequenas e medianas empresas no territorio; asociacións empresariais sectoriais, con especial necesidade de acreditación de competencias, con proxectos de inclusión e emprego financiados con fondos públicos; escolas profesionais de xestión privada e financiadas con fondos públicos; asociacións de implantación provincial e local como Cruz Vermella, Cáritas, Acción contra a fame, Fundación Secretariado Gitano, etc. que desarrollam programas de formación e inserción laboral en colaboración con gobernos locais e entidades públicas.

Globalmente consideradas, as actuacións desenvolvidas polas Unidades de Orientación Profesional para favorecer un maior coñecemento das vantaxes de acreditar oficialmente a cualificación que se posúe e, ademais, apoiar a inscrición no procedemento de acreditación, mostran; en primeiro lugar, que o servizo que prestan está a cubrir un baleiro institucional e dando resposta a necesidades da poboación no territorio. En segundo termo, é preciso destacar que as Unidades de Orientación Profesional funcionan conforme a un modelo de intervención proactivo, de carácter comunitario e intersectorial que, a pesar da recente implantación deste tipo de Aula Mentor, mostra resultados altamente satisfactorios. Iso é posible porque a súa acción está profesionalizada:  a) as entidades entenderon que o servizo específico de orientación profesional ha de prestarse por técnicos cualificados e así o mostran os perfís dos profesionais que están á fronte das Unidades e b), desde o Ministerio de Educación e Formación Profesional, porque se formou a estes técnicos  seleccionados polas entidades para que o funcionamento das Unidades responda a un modelo e protocolo de actuación, tanto individual como colectiva, con criterios compartidos respecto do alcance, calidade e requirimentos de contextualización das intervencións a desenvolver, como se espera do recurso.