7.3.3. Apertura Aulas Mentor
Compromiso, iniciativa e actividade | Inicio | Fin | Estado | |
---|---|---|---|---|
7. Educación e formación en Goberno Aberto 7.3. Redución da fenda dixital: formación e acreditación de competencias da muller rural 7.3.3. Apertura de Aulas Mentor |
01/04/2021 |
31/08/2021 |
Finalizada
|
Estado de execución
As novas aulas Mentor, creadas conforme ás convocatorias de 2020 (1) e de 2021 (2), polas que se convocan axudas a entidades locais territoriais e entidades públicas dependentes das entidades locais territoriais para a creación de aulas Mentor, están operativas unha vez que se executan dúas accións:
- As entidades locais subscriben o preceptivo convenio de colaboración co Ministerio de Educación e Formación Profesional, cuxa formalización está suxeita, sobre todo, ás datas na que as entidades locais o presentan ao pleno municipal, e ao proceso de revisión interna, antes de inscribilo en o Rexistro Electrónico estatal de Órganos e Instrumentos de Cooperación do sector público estatal, para a súa posterior publicación en n o Boletín Oficial do Estado.
- Os administradores de Aula Mentor designados polas entidades locais reciben a formación necesaria para xestionar a aula e a plataforma virtual naquelas funcionalidades relacionadas coa matriculación, información e orientación das persoas adultas interesadas en cursar formación Mentor.
O compromiso de incrementar as oportunidades de formación das mulleres no contexto rural, no marco desta actividade, asóciase á ampliación da rede de Aulas Mentor nos termos previstos no Plan de Modernización da Formación Profesional. De tal modo, a creación de novas Aulas Mentor opera mediante convocatorias anuais de axudas a entidades locais territoriais e entidades públicas dependentes das entidades locais territoriais, no marco do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
De novembro do 2020 a outubro de 2023, por Resolución da Secretaría Xeral de Formación Profesional, convocáronse 8 convocatorias de axudas á creación de Aulas Mentor e/ou Unidades de Orientación Profesional. No momento en que se informa está en curso a que sería a novena convocatoria de axudas á creación de novas Aulas Mentor.
Para dotar de continuidade a anteriores informes sobre esta medida, procede sinalar que, no 2023, para a creación de novas Aulas Mentor realizáronse as seguintes accións:
- con data de 16/03/2023 e resolución de concesión de 07/08/2023, subvencionouse a apertura de 68 novas Aulas Mentor que, sumadas ás xa existentes, configuran a data de setembro de 2023, unha rede de 1301 Aulas Mentor conforme á seguinte tipoloxía:
- Un 65,15% das Aulas Mentor dependen de entidades locais.
- O 27,13% están situadas en centros de educación de persoas adultas, dependentes das administracións educativas competentes.
- O 7,68% son ese tipo particular de aulas que denominamos Unidades de Orientación Profesional e que se activaron en xaneiro de 2023. Son Aulas que prestan un servizo específico de orientación profesional consistente en: a) Informar e asesorar sobre ofertas e itinerarios formativos de mellora de cualificación, facilitando o acceso a aqueles recursos que dean mellor resposta ás necesidades formativas das persoas atendidas, e b) Informar, orientar e efectuar labores de inscrición e acompañamento sobre os procedementos de acreditación de competencias adquiridas por experiencia laboral ou outras vías non formais e informais de formación.
- Por Resolución da Secretaría Xeral de Formación Profesional, con data de 05/10/2023, convocouse a segunda convoctoria anual de axudas á creación de novas aulas Mentor dependentes de entidades locais e entidades públicas dependentes das entidades locais territoriais. Esta convocatoria, a novena da serie, conta con unha dotación de 3.688.000,00 € (tres millóns seiscentos oitenta e oito mil euros) que se distribuirán en 922 módulos de 4.000,00 € (catro mil euros). O prazo para presentación de solicitudes finaliza o 25 de outubro. A resolución da convocatoria virá incrementar o número de aulas e, con iso, as posibilidades de acceso á formación permanente da poboación adulta; particularmente das mulleres no medio rural.
Do crecemento experimentado no últimos tres anos polo Programa de formación aberta Aula Mentor, procede destacar como dato relevante a aposta que se fixo pola súa implantación en municipios menos densamente poboados. De resultas, o 61,56% das novas Aulas Mentor creadas son en municipios de menos de 10.000 habitantes, das cales o 73,15% corresponde a municipios de menos de 5.000 habitantes.