3.2.1. Mejoras en el funcionamiento del Foro de Gobierno Abierto
Compromiso, iniciativa e actividade | Inicio | Fin | Estado | |
---|---|---|---|---|
3. Plan de mellora da participación cidadá nos asuntos públicos 3.2. Melloras no Foro de Goberno Aberto 3.2.1. Melloras no funcionamento do Foro de Goberno Aberto |
01/11/2020 |
30/03/2021 |
Finalizada
|
Estado de execución
Na reunión do pleno do Foro de Goberno Aberto do 29 de outubro de 2020 acordouse iniciar o proceso de renovación dos vogais que representan no mesmo á sociedade civil. Así mesmo, acordouse prorrogar o mandato da persoa titular da vicepresidencia segunda do Foro, que corresponde á sociedade civil, e da Comisión Permanente do Foro ata que se producise a renovación coa designación dos novos vocais. Finalmente, o 24 de marzo de 2021 (ver nota de prensa, nunha reunión extraordinaria do pleno, renováronse os membros do Foro e da súa Comisión Permanente e aprobáronse as súas novas normas, coa finalidade de dinamizar e flexibilizar o seu funcionamento (ver acordo).
Proceso de renovación dos membros do Foro:
A Dirección Xeral de Gobernación Pública solicitou da Real Academia de Ciencias Políticas e Morales, do Centro de Estudos Políticos e Constitucionais, do Consello de Consumidores e Usuarios e da Plataforma do Terceiro Sector proposta para a designación dos seus novos representantes no Foro. Recibidas as propostas, a Secretaría Xeral de Función Pública ditou as correspondentes resolucións designando os novos vocais.
No que respecta á designación dos vogais en representación das Asociacións e Fundacións sen ánimo de lucro representativas da sociedade civil, en cumprimento da Orde HFP/134/2018, do 15 de febreiro, pola que se crea o Foro de Goberno Aberto, procedeuse á convocatoria do proceso de selección e posterior resolución do mesmo, por parte da Secretaría Xeral de Función Pública.
También se ha procedido a la renovación de los ocho representantes de la AGE en el Foro.
As resolucións das designacións pódense consultar en esta enlace.
Por último, o pleno do Foro acordou, na reunión do 24 de marzo de 2021 o nomeamento da persoa titular da vicepresidencia segunda do Foro e de o membros da Comisión Permanente para todo o período de vixencia do IV Plan, de acordo con as normas de rotación e alternancia establecidas.
Grupos de traballo:
Constituíronse, segundo o acordado, cinco Grupos de Trabajo, que se reúnen periodicamente (ver calendario de reunións). Nos Grupos de Traballo de Comunicación e Colaboración e de Participación acordouse crear comunidades de práctica, co fin de compartir experiencias e fomentar a colaboración, respectivamente, no desenvolvemento da estratexia de comunicación e o plan de mellora da participación cidadá nos asuntos públicos (espazo web e laboratorios, entre outras actuacións). As actas das reunións dos grupos de traballo pódense consultar en esta ligazón.
Co fin de avanzar no deseño do Plan de Mellora da participación, creouse, como se sinala no apartado anterior, unha Comunidade de práctica, formada inicialmente, por 70 membros expertos das Administracións públicas e da sociedade civil, con participación así mesmo do OCDE. A Comunidade constituíuse en Zaragoza (Aragón, España) o pasado 29 de novembro de 2021 cun evento difundido en directo a través do Portal de Transparencia e das redes sociais. Neste foro, que se organizará en tres áreas de pensamento e de traballo, intercambiaranse experiencias e boas prácticas sobre participación cidadá, sobre Plataformas de participación, procesos participativos e laboratorios de innovación. https://www.youtube.com/watch?v=gQ3nKNoG4ik.
Así mesmo, durante a reunión do G.T. de Comunicación do 21 de xuño de 2022 propúxose a ampliación do Foro. A DGGP informou dúas propostas de ampliación do Foro con novos observadores de acordo con o establecido no artigo 3.7 da orde pola que se crea o Foro de Goberno Aberto.
A primeira estaba referida a os Consellos Autonómicos de Transparencia, mencionándose que a Secretaria de Estado de Función Pública dirixiuse aos presidentes e presidentas dos Consellos e Órganos de Garantía Autonómicos, manifestando o seu interese en que os Consellos participen nas reunións do Foro en calidade de observadores, xa que os compromisos do IV Plan de Goberno Aberto aglutinan compromisos do tres AA. PP. La resposta dos presidentes e presidentas dos Órganos de Garantía foi positiva, aínda que non se completou aínda a participación dalgúns deles.
A segunda é unha proposta de ampliación referida a incorporación do Consello Estatal de Participación da Infancia e a Adolescencia tamén como membro observador. Estas propostas foron aprobadas polo Grupo de Traballo de Participación o 6 de setembro de 2022.
Está prevista a aprobación na Comisión Permanente de Foro de Goberno Aberto que se celebrará o próximo día 16 de marzo de 2023 a proposta de resolución para a designación como observadores no Foro dos Comisionados de transparencia, así como do CEPIA, así como a súa posterior elevación á Comisión Sectorial e ao Pleno do Foro.
Celebrada unha reunión co Instituto de Avaliación de Políticas Públicas, decidiuse a súa incorporación ao Foro en calidade de expertos, do que así mesmo se dará conta á Comisión Permanente e ao Foro.