Compromiso 2. Plan de mejora y refuerzo de la transparencia y Rendición de cuentas
Iniciatives i activitats del compromís
2.1. Establiment d'un sistema d'acreditació de la transparència de les entitats públiques i privades
- 2.1.1. Constitució Grup de Treball.
- 2.1.2. Definició mòduls avaluació (estatal i autonòmics).
- 2.1.3. Anàlisi funcional i aplicació informàtica.
- 2.1.4. Realització de pilots/testeos.
- 2.1.5. Manual i definició formalització jurídica.
2.2. Millora del Portal de la Transparència, i rendició de comptes
- 2.2.1. Millora del seguiment de la secció econòmic financera.
- 2.2.2. Altres millores.
- 2.2.3. Publicación de resolucions d'accés per tipologia.
- 2.2.4. Publicació d'informació sol·licitada amb major freqüència.
- 2.2.5. Publicació de mapes de continguts.
- 2.2.6. Disseny i desenvolupament tecnològic d'un espai per a la rendició de comptes i seguiment de plans.
- 2.2.7. Selecció de plans destacats i activitats clau o crítiques per a l'espai per a la rendició de comptes i seguiment de plans.
- 2.2.8. Incorporació de continguts a l'espai per a la rendició de comptes i seguiment de plans.
- 2.2.9. Seguiment periòdic del compliment de compromisos a l'espai per a la rendició de comptes i seguiment de plans.
- 2.2.10. Enquesta de satisfacció anual per a l'avaluació periòdica i millora del Portal.
- 2.2.11. Talleres per a la millora del Portal.
- 2.2.12. Elaboració de carta de serveis amb compromisos i indicadors de qualitat.
- 2.2.13. Seguiment i avaluació del grau de compliment.
- 2.2.14. Actualització periòdica de compromisos i plans de millora.
2.3. Impuls de l'obertura de dades i de la reutilització de la informació del sector públic
2.4. Bones pràctiques en matèria econòmic-pressupostària: Identificació en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques dels grans beneficiaris de subvencions
2.5. Bones pràctiques en matèria econòmic-pressupostària: Millorar la presentació del Projecte de Llei de Pressupostos Generals de l'Estat amb una eina informativa addicional
- 2.5.1. Elaboració de l'infogràfic de cada exercici en paral·lel a l'elaboració de la documentació que ve acompanyant al Projecte de LPGE.
- 2.5.2. Presentació de l'infogràfic. Difusió i publicació en Central d'Informació Economicofinancera.
2.6. Bones pràctiques en matèria econòmic-pressupostària: Millores en l'accés a la informació sobre gestió financera i rendició de comptes en l'Administració Local
- 2.6.1. Publicació en la Central d'Informació Economicofinancera de la relació d'ajuntaments i diputacions i ens assimilats que han incomplit les obligacions de subministrament d'informació.
- 2.6.2 Publicació en la Central d'informació Economicofinancera dels incompliments de les EELL dels compromisos adquirits en plans d'ajust, pel que fa al subministrament dels informes de seguiment i de les magnituds financeres més rellevants.
2.7. Bones pràctiques en matèria econòmic-pressupostària: Contribuir a una major difusió dels principals indicadors de l'evolució en la Contractació Pública mitjançant el tractament de la informació continguda en la Plataforma de Contractació del Sector Públic de forma comprensible, útil i senzilla
- 2.7.1. Estudi de necessitats i projecte d'actuacions.
- 2.7.2. Desenvolupament i implementació del projecte.
- 2.7.3. Desplegament i engegada.
2.8. Bones pràctiques en matèria econòmic-pressupostària: Reforçar la transparència en l'àmbit de la contractació pública (Junta Consultiva de Contractació Pública de l'Estat)
- 2.8.1. Recalificar tots els documents de la Junta Consultiva de Contractació Pública de l'Estat assignant-los metadades que facilitin la seva localització i accés pels usuaris/as.
- 2.8.2. Adequar els documents als requeriments d'accessibilitat establerts per la normativa nacional.
2.9. Bones pràctiques en l'ocupació pública. Apertura dades de selecció i formació de funcionaris/as
- 2.9.1. Inventario detallat de dades a poder de l'INAP, amb les seves característiques tècniques.
- 2.9.2. Pla d'adaptació per a la seva difusió.
- 2.9.3. Entrega i difusió.
2.10. Bones pràctiques en el registre mercantil: millora en l'accés a les dades recollides en el registre mercantil
- 2.10.1. Trasposició de la directiva: Informació pública i petició d'informes preceptius.
- 2.10.2. Trasposició de la directiva: tràmits ulteriors.
Envíe sus comentarios o sugerencias a través de este formulario.
Código de identificación del estado de las actividades:
- Finalizada.
- Ejecución parcial: en curso.
- No iniciada: fecha de inicio planificada futura o retraso en el inicio de ejecución.
- Cancelada.