El Fòrum de Govern Obert
Què és?
El Fòrum de Govern Obert és un espai de participació i diàleg permanent entre les Administracions públiques (estatal, autonòmiques i locals) i els/les representants de la societat civil, que el seu objectiu és impulsar la col·laboració, la transparència, la participació i la rendició de comptes. En ell participen, amb igual nombre de representants, les Administracions públiques i la societat civil.
Es va crear mitjançant l'Obri Orde HFP/134/2018, de 15 de febrer, que arreplega la seua organització i funcions. El Fòrum va aprovar les seues normes complementàries de funcionament el 29 d'octubre de 2020 (veure acord).
Activitats destacades
- Aprovació de l'IV Pla de Govern Obert d'Espanya 2020-2024
- Disseny i seguiment dels Planes d'Acció de Govern Obert.
- Organització de la Setmana de l'Administració Oberta.
- Aprovació del document de “Posició comuna de les Administracions Públiques espanyoles sobre participació ciutadana”, que va ser remès al Comité Europa amb els Ciudadanos de la UE.
- Acord pel qual es modifiquen les normes de funcionament del Fòrum
- Acord dels membres del Fòrum de Govern Obert per a la Comunicació Inclusiva dels valors del Govern Obert.
- Acord de ratificació de la constitució del Subgrup de Treball per a la reforma de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern i de la Comunitat de Pràctica de participació ciutadana.