Compromiso 9. Observatorio sobre Gobierno Abierto
Iniciatives i activitats del compromís
9.1. Observatori de bones pràctiques en Govern Obert: creació i engegada
- 9.1.1. Engegada de l'Observatori
- 9.1.2. Identificació de bones pràctiques
- 9.1.3. Inclusión i publicació de bones pràctiques
9.2. Creació d'un Comitè de Pacients i Usuaris
9.3. Fomentar la participació de la societat civil (federacions/associacions de pacients afectades) en els grups de treball d'elaboració o d'actualització de les Guies de Pràctica Clínica
9.4. Incentivar la participació de federacions/associacions de pacients en les comissions i grups de treball constituïts a l'empara del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut
9.5. Participació del Poblo Gitano en les polítiques públiques sanitàries
9.6. Pla de Garanties de Proveïment de medicaments
9.7. Publicació de les dades sobre sospites de reaccions adverses de medicaments d'ús humà
9.8. Pla de Transparència i Govern Obert per al Sistema de Qualitat Turística Español
- 9.8.1. Publicació de documents oberts
- 9.8.2. Publicació de dades obertes
- 9.8.3. Impartició de formació oberta
- 9.8.4. Publicació del Portal Transparència i Govern Obert del Sistema de Qualitat Turística Españoldad A_SCTE
- 9.8.5. Participación Abierta
9.9. Pla de Connectivitat
- 9.9.1. Extensió de cobertura de velocitats de 100 Mbps al 90% de la població
- 9.9.2. Extensió de cobertura de velocitats de 30 Mbps al 95% de la població
9.10. Ecosistema de dades i serveis geogràfics oberts
- 9.10.1. Detecció de la informació inclosa dins de l'àmbit d'aplicació de la Directiva INSPIRI que no es troba disponible a Espanya actualment per estar en format analògic per tractar de cobrir aquestes manques fins a on sigui possible
- 9.10.2. Extensió de la Implementació de la Llei 14/2010 a la cartografia urbanística, didàctica, turística, històrica, la cartografia antiga i unes altres
- 9.10.3. Impulsar la integració de les dades i serveis geogràfics oberts en els procediments de l'Administració electrònica
- 9.10.4. Potenciar les sinergies de la producció de dades i serveis geogràfics oficials amb els projectes d'Informació geogràfica Voluntària
9.11. Transparència en matèria d'habitatge i sòl
9.12. Participació ciutadana en la definició de l'Estratègia de Mobilitat segura/segura, sostenible i connectada
- 9.12.1. Creació d'una plataforma web per a la participació, inspirada en altres desenvolupades en l'àmbit europeu per el “public compromís”, com la plataforma VOICES. Es va a analitzar la viabilitat de crear blogs de debat.
- 9.12.2. Enquestes amb qüestionaris específics per a cada grup d'interès. S'establiran mecanismes de “canal de continguts-back” per als participants.
- 9.12.3. Organització de Jornades de Presentació de el “Document per al Debat” als diferents grups d'Interès.
- 9.12.4. Organització d'una Jornada amb representants polítics en l'àmbit del Congrés dels Diputats per a la presentació de el “Document per al Debat”.
- 9.12.5. Organització d'un Esdeveniment amb Periodistas per a la presentació de el “Document per al Debat”.
- 9.12.6. Presentació de les Conclusions de tot el procés de participació pública. Anàlisi de l'impacte de la mateixa en el document final que aprovi el Govern.
9.13. AEMET OpenData. Acceso obert a informació meteorològica i climatològica
9.14. Registre Obert d'Informació Climàtica d'Espanya (RAICES)
- 9.14.1. Modificar l'Estatut d'AEMET per assignar-li la responsabilitat del RAICES i ho estableixi com a referència nacional
- 9.14.2. Generar el catàleg nacional de les xarxes d'observació climàtica existents a Espanya
- 9.14.3. Definir les variables climàtiques que integrarien el RAICES
- 9.14.4. Disseny de l'arquitectura del sistema
- 9.14.5. Elaborar protocols per a normalització de les mesures i l'intercanvi de dades.
- 9.14.6. Implementació del RAICES.
9.15. Regulació de la Participació Ciutadana en Meteorologia i Climatologia
9.16. Participació pública en la gestió de la XARXA NATURA 2000
- 9.16.1. Celebració de tallers de participació amb tots els sectors implicats per a l'elaboració dels plans de gestió de 46 Zones d'Especial Protecció per a les Aus.
- 9.16.2. Celebració de tallers inicials per a l'elaboració dels plans de gestió de 10 Llocs d'Interès Comunitari.
- 9.16.3. Celebració de 4 tallers de participació per a l'aplicació de models de governança en 2 àrees seleccionades segons els criteris recollits en l'Estratègia de Governança de la Xarxa Natura 2000 marina.
- 9.16.4. Celebració de 10 tallers de participació per a l'aplicació de models de governança en 5 àrees seleccionades segons els criteris recollits en l'Estratègia de Governança de la Xarxa Natura 2000 marina.
- 9.16.5. Taller per a l'elaboració de l'estratègia de conservació de la pardela cenicienta
- 9.16.6. Taller per a l'elaboració de l'estratègia de conservació de la cormorán moñudo
- 9.16.7. Obertura del procés de consulta pública prèvia per a l'elaboració del pla de conservació de la pardela noia i pichoneta.
9.17. MeteoAlerta – Evolució Oberta del Sistema i Participació Institucional
- 9.17.1. Reunions amb responsables de Protecció Civil de les 17 CCAA
- 9.17.2. Aprovació de la versió 9 del Pla Meteoalerta
9.18. Revisió del Consell Estatal per al Patrimoni Natural i la Biodiversitat
9.19. Governança per a la reconsideració del règim jurídic del domini públic marítim terrestre
- 9.19.1. Reprendre el diàleg amb els actors socials implicats en la costa.
- 9.19.2. Determinar els mecanismes més efectius de comunicació i coordinació interna i amb la resta d'Administracions implicades a la planificació i gestió del Domini Públic Marítim-Terrestre i engegar-los.
- 9.19.3. Explorar possibles aliances estratègiques per a la planificació i gestió del Domini Públic Marítim-Terrestre.
- 9.19.4. Rebre, canalitzar i estudiar aportacions de la ciutadania i sectors clau per a la costa i el mar sobre les prioritats que es perceben a la planificació de la costa i del mar.
- 9.19.5. Generar documents de treball per a una nova legislació integrada del DPMT mitjançant mecanismes participatius.
- 9.19.6. Analitzar la consideració del règim jurídic del DPMT com a mecanisme que incorpori l'adaptació al canvi climàtic i l'increment de la resiliència d'espais enfront del mateix.
9.20. Participació pública en les estratègies per a la protecció de la costa
9.21. Acceso al coneixement jurídic
- 9.21.1. Integració del Diccionari Panhispànic de l'Español Jurídic de la Real Acadèmia Espanyola a la base de dades de Dret consolidat.
- 9.21.2. Mantenimiento i ampliació de la Biblioteca Jurídica Digital.
- 9.21.3. Col·lecció divulgativa per al coneixement de les institucions jurídiques bàsiques en la vida d'una persona.
- 9.21.4. Mantenimiento i ampliació de la nova base de dades de jurisprudència constitucional.
- 9.21.5. Ampliar i enriquir els continguts històrics de la web de l'AEBOE (“Diccionario Biográfico”).
9.22. Canals de Participació ciutadana al Centre de Recerques Sociològiques
- 9.22.1. Presentació i debat sobre els resultats dels baròmetres i de diversos estudis realitzats pel CIS.
- 9.22.2. Establir lleres de participació dels ciutadans com a bústies de suggeriments o una “línia oberta” en la qual la ciutadania pugui presentar propostes de temes perquè siguin objecte d'estudis d'aquest organisme.
9.23. Millora en l'accés a la informació sobre personal científic i producció de ciència, tecnologia i innovació
9.24. Ampliació de la informació subministrada en els processos d'acreditació d'Aneca
9.25. Participació normativa en el si de la comunitat universitària
- 9.25.1. Desenvolupament i prova de l'eina digital de participació
- 9.25.2. Procés participatiu La universitat que necessitem- Distribuït territorialment
- 9.25.3. Elaboració legislativa amb els resultats del procés
- 9.25.4. Estats Generals per la Universitat- Encontres i debats
- 9.25.5. Procés d'informació i consulta pública avantprojecte de llei (Tràmits previstos per llei)
- 9.25.6. Tramitació legislativa per a projectes de llei - Debat i aprovació parlamentària
Bones pràctiques incloses després de l'engegada de l'Observatori
9.26. JUNY 2021 Xarxa acadèmica de Govern Obert
- 9.26.1. Constitució de la Xarxa
- 9.26.2 Seminario de recerca sobre Govern Obert
- 9.26.3 Convocatòria de Premis de recerca a tesi de grau/master/doctorat i publicacions en govern obert
- 9.26.4 Programa de mentoria per a personal investigador jove en govern obert
- 9.26.5 Col·laboració amb una entitat pública per realitzar un estudi/recerca col·laborativa sobre govern obert entre el major nombre possible de membres de la Xarxa
9.27. JUNY 2021 Top 3 ASSETGI. Publicació reutilitzable de les BBDD de Associacions, Cooperatives i Fundacions de les CC.AA.
- 9.27.1. Selecció de bases de dades Assetgi
- 9.27.2. Publicació de la situació actual i del compromís
- 9.27.3. Difusió de la situació de les comunitats autònomes respectoa a les bases de dades seleccionades
- 9.27.4. Presentación de Solicitud de bases de dades Top 3
- 9.27.5. Seguiment i monitoratge amb els responsables de dades obertes de les 17 comunitats autònomes
- 9.27.6. Conferència Internacional d'Assetgi per a seguiment i mostra de transparència del compromís
- 9.27.7. Publicació de l'Informe Assetgi 2022 i monitoratge bases de dades
- 9.27.8. Selecció de noves bases de dades Top 3 i establiment de nou calendari
9.28. Juny 2022. Consell estatal de participació de la infància i l'adolescència (CEPIA)
- 9.28.1. Llista d'actividadese activitats, amb resultats verificables, que permetin fer un seguiment del compliment del compromís
- 9.28.2. Creació del Consell
- 9.28.3. Constitució del Consell
- 9.28.4. Aprovació del Reglament de funcionament intern
- 9.28.5. Constitució de Comissions de Treballs
- 9.28.6. Celebració reunions de l'Assemblea en 2022
- 9.28.7. Celebració reunions Assemblea en 2023
- 9.28.8. Celebració reunions Assemblea 2024
Envíe sus comentarios o sugerencias a través de este formulario.
Código de identificación del estado de las actividades:
- Finalizada.
- Ejecución parcial: en curso.
- No iniciada: fecha de inicio planificada futura o retraso en el inicio de ejecución.
- Cancelada.