Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Mocidade e Infancia

Información sobre as funcións do Ministerio de Mocidade e Infancia  e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.


Funcións

Corresponde ao Ministerio de Mocidade e Infancia a proposta e execución da política do Goberno en materia de mocidade e de protección do menor.

subir
  1. A planificación estratéxica das políticas públicas relativas ao ámbito competencial do Ministerio de Mocidade e Infancia e o impulso da coordinación institucional nesta materia sen prexuízo das competencias doutros departamentos ministeriais e organismos públicos.
  2. A promoción e defensa integral dos dereitos da infancia e a adolescencia, no ámbito das competencias constitucionalmente atribuídas ao Estado, así como o impulso da colaboración cos restantes departamentos ministeriais cuxas actividades inciden sobre este sector da poboación.
  3. A especial protección da infancia, así como a prevención das situacións de necesidade nas que as persoas menores de idade poidan incorrer, no ámbito das competencias constitucionalmente reservadas ao Estado.
  4. O fomento das políticas de mocidade, con especial atención á promoción da participación libre e eficaz da mocidade no desenvolvemento político, social, económico e cultural.
  5. A dirección e coordinación do exercicio das competencias da Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e a Adolescencia e do organismo autónomo Instituto da Mocidade.
  6. A participación nos organismos internacionais e da Unión Europea correspondentes por razón da materia.
  7. O impulso das relacións de colaboración e cooperación con outras Administracións territoriais nas materias obxecto da súa competencia.
  8. O fomento da cooperación coas asociacións e organizacións non gobernamentais de infancia, adolescencia e mocidade, no ámbito das competencias constitucionalmente reservadas ao Estado, en especial a través do Consello da Mocidade de España e do Observatorio da Infancia.
  9. A supervisión dos programas internacionais en materia de mocidade.
  10. A promoción de medidas para a erradicación da desigualdade e a pobreza infantil no marco das competencias da Administración Xeral do Estado e en coordinación co resto de departamentos ministeriais.
  11. A Presidencia do Observatorio da Infancia e da Comisión Sectorial de Infancia e Adolescencia.
  12. O impulso da Estratexia Estatal de Dereitos da Infancia e da Adolescencia, a través da Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e da Adolescencia.
  13. As funcións propias como Autoridade Nacional vinculadas ao Programa Erasmus+ e Corpo Europeo de Solidariedade.
  14. A coordinación das campañas de publicidade institucional e de comunicación dos centros directivos do Departamento e dos seus diferentes organismos.
     
  1. A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación por parte do Departamento nos órganos colexiados do Goberno.
  2. A elaboración e coordinación dos plans xerais do Departamento en materia normativa, de política orzamentaria, de persoal e retributiva, de patrimonio, inmobles e infraestruturas, de tecnoloxías da información e comunicacións, de programación económica e de control orzamentario.
  3. A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia e da actividade do Ministerio e os seus organismos públicos, e na preparación das conferencias sectoriais relacionadas coas competencias propias do Departamento, así como a dirección da función inspectora sobre os servizos, organismos e centros dependentes do Departamento, especialmente no que se refire ao persoal, procedementos, réxime económico, instalacións e as súas dotacións.
  4. El asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio.
  5. A xestión dos servizos administrativos, a súa racionalización e informatización, a información e a documentación administrativa e o despacho dos asuntos non atribuídos á competencia doutros órganos directivos do Departamento.
  6. A elaboración e tramitación do anteproxecto de orzamento do Departamento e dos seus organismos, das modificacións orzamentarias do Departamento e as que correspondan dos organismos adscritos, así como o informe e asistencia técnica en materia orzamentaria e as funcións encomendadas ás oficinas orzamentarias.
  7. A xestión económica e financeira do Ministerio e a súa execución no que non corresponda a outros órganos directivos do Departamento e organismos dependentes; o estudo, preparación e proposta dos contratos que celebre o Departamento, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros órganos do Ministerio, así como a coordinación, asistencia e apoio dos órganos colexiados do Ministerio en materia de contratación.
  8. A xestión patrimonial de bens materiais, mobles e inmobles vinculados ao Departamento e aos seus diferentes organismos, así como o mantemento do inventario de tales bens afectos, e a xestión patrimonial relativa aos arrendamentos, a execución de obras e o mantemento e conservación dos edificios dos servizos adscritos ao Ministerio e os seus organismos adscritos, así como a dirección e coordinación dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior e asuntos xerais do Ministerio.
  9. A xestión económica e financeira dos expedientes de concesión de subvencións e contratos, encargos e outros actos e negocios xurídicos cando supoñan a adquisición de compromisos financeiros polo Departamento e non estean atribuídos a outras unidades ou órganos.
  10. A autorización das comisións de servizo con dereito a indemnización do persoal do Departamento e as comisións de servizo con dereito a indemnización por contía exacta dos altos cargos dependentes da persoa titular da Subsecretaría.
  11. As funcións de habilitación e pagaduría do Ministerio, salvo nos casos en que as actuacións dunha determinada unidade ou órgano do Ministerio requiran situar neles unha caixa pagadora propia, así como as relativas á Unidade Central de Caixa Pagadora.
  12. A aplicación e seguimento das medidas de racionalización do gasto público mediante instrucións específicas sobre o emprego de medios no Departamento e dos seus organismos adscritos.
  13. A planificación, dirección, xestión e administración dos recursos humanos do Departamento e dos seus diferentes organismos; a xefatura superior de todo o persoal; a proposta de oferta de emprego público, selección e provisión; a elaboración das relacións de postos de traballo; a xestión das retribucións e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal.
  14. O establecemento dos plans de formación do persoal e a xestión da acción social e dos programas de prevención de riscos laborais no ámbito do Departamento e dos seus organismos adscritos.
  15. ñ) O exercicio da potestade disciplinaria por faltas graves ou moi graves do persoal do Departamento, salvo a separación de servizo.
  16. A xestión dos expedientes de compatibilidade relativos ao persoal do Ministerio, así como dos organismos públicos e entidades vinculados ao mesmo aos que resulte de aplicación a normativa sobre incompatibilidades do persoal ao servizo das administracións públicas.
  17. A inspección dos servizos e organismos dependentes ou adscritos ao Departamento; a avaliación do funcionamento dos servizos as propostas para a mellora da calidade, así como calquera outra función que dentro da natureza das competencias propias das inspeccións de servizos lles sexa atribuída polo ordenamento xurídico vixente segundo o previsto no Real Decreto 799/2005, do 1 de xullo, polo que se regulan as inspeccións xerais de servizos dos Departamentos ministeriais.
  18. O exercicio das funcións propias da Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, e de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado.
  19. A coordinación das avaliacións das políticas públicas competencia do Departamento e dos seus diferentes organismos; e, no seu caso, a realización das mesmas que determine a persoa titular do Ministerio, de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministerio, co apoio do órgano competente para a avaliación de políticas públicas do Ministerio de Transformación Dixital e da Función Pública.
  20. O apoio e a coordinación das iniciativas do Departamento e os seus diferentes organismos en materia de Goberno Aberto, así como o exercicio das funcións de Unidade de Xestión de Queixas e Suxestións dos servizos centrais do Departamento, segundo o previsto no artigo 14 do Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
  21. O exercicio das funcións propias da Unidade de Inclusión do persoal con discapacidade do Ministerio, segundo o previsto na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.
  22. A dirección e coordinación dos servizos de información administrativa e de relación coa cidadanía, nos termos establecidos na súa normativa reguladora. Así mesmo, a dirección e coordinación das oficinas de asistencia en materia de rexistro.
  23. A definición, dirección, planificación, coordinación e supervisión da aplicación da estratexia sobre tecnoloxías da información e as comunicacións e resto de recursos tecnolóxicos do Ministerio e dos seus diferentes organismos, de acordo con as directrices de Transformación Dixital adoptadas pola Administración Xeral do Estado.
  24. A análise e desenvolvemento dos sistemas de información necesarios para o fortalecemento dos servizos e para a análise e explotación de datos dispoñibles para a avaliación de políticas públicas, o impulso da transformación dixital e a innovación no Departamento e nos seus diferentes organismos.
  25. A xestión e administración das redes de comunicación de voz e datos, a implantación de medidas de seguridade informática e a xestión e administración da presenza do Ministerio en Internet, incluíndo o desenvolvemento dos portais web, a sede electrónica e a intranet do Ministerio, así como o fomento da presenza do Departamento nas redes sociais.
  26. A coordinación e a supervisión da protección de datos, en cumprimento da normativa aplicable nesta materia no ámbito das competencias do Departamento e dos seus diferentes organismos. En particular, exercerá as competencias relativas ao delegado de protección de datos, previstas no Regulamento (UE) 2016/679 do Parlamento Europeo e do Consello do 27 de abril de 2016 para o ámbito do Ministerio, excluíndo os seus organismos adscritos, e na Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais.
subir

Normativa

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir