Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Igualdad

Información sobre as funcións do Ministerio de Igualdade e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.

Actualizado a 12.03.2024.


Funcións

Corresponde ao Ministerio de Igualdade a proposta e execución da política do Goberno en materia de igualdade e das políticas dirixidas a facer real e efectiva a igualdade entre mulleres e homes, a prevención e erradicación de calquera forma de violencia contra as mulleres, e de toda forma de violencia ou discriminación exercida contra as persoas por razón do seu sexo, orixe racial ou étnica, relixión ou crenzas, orientación sexual, identidade sexual ou de xénero, expresión de xénero, características sexuais, idade, discapacidade ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social.

Correspóndelle, en particular, a elaboración e desenvolvemento das normas, actuacións e medidas dirixidas a asegurar a igualdade de trato e de oportunidades, especialmente entre mulleres e homes, e o fomento da plena participación das mulleres na vida política, cultural, económica e social.

As competencias atribuídas neste real decreto entenderanse en coordinación e sen prexuízo daquelas que corresponden a outros departamentos ministeriais.

Á persoa titular do Ministerio de Igualdade correspóndelle o exercicio das funcións previstas nos artigos 61 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, e no artigo 4 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno.

subir
  1. O impulso e desenvolvemento da aplicación transversal dos principios de igualdade de trato e oportunidades entre mulleres e homes, así como da perspectiva de xénero e interseccional, na actuación dos poderes públicos e, especialmente, na Administración Xeral do Estado.
  2. O seguimento da aplicación e desenvolvemento normativo da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes; a Lei Orgánica 1/2004, do 28 de decembro, de medidas de protección integral contra a violencia de xénero; a Lei Orgánica 10/2022, do 6 de setembro, de garantía integral da liberdade sexual; a Lei 15/2022, do 12 de xullo, integral para a igualdade de trato e a non discriminación; e a Lei 4/2023, do 28 de febreiro, para a igualdade real e efectiva das persoas trans e para a garantía dos dereitos das persoas LGTBI+.
  3. O impulso e seguimento do cumprimento das medidas consideradas no Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero, así como a posta en marcha das medidas necesarias para a prevención e erradicación de todas as formas de violencia contra as mulleres, en colaboración coas institucións do Estado e administracións públicas con competencias na materia, así como coas organizacións da sociedade civil.
  4. La proposta de normas e medidas para a loita contra trátaa de mulleres e nenas con fins de explotación sexual, así como a súa coordinación, seguimento e avaliación.
  5. A coordinación das políticas da Administración Xeral do Estado en materia de igualdade de trato e de oportunidades, con especial referencia á igualdade entre mulleres e homes, así como o desenvolvemento de políticas de cooperación coas administracións das comunidades autónomas e entidades locais en materias da súa competencia, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos.
  6. O impulso a medidas de fomento da igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes e ás medidas necesarias para consolidar a presenza de mulleres en calquera ámbitos da vida, e para garantir a composición paritaria ou a presenza equilibrada de mulleres e homes, de forma progresiva, nos termos recolleitos na Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, e demais normativa que resulte de aplicación.
  7. O impulso de medidas de fomento da igualdade real e efectiva das persoas LGTBI+ e de prevención e erradicación de calquera forma de discriminación ou violencia LGTBIfóbica, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos.
  8. O impulso de medidas de fomento da igualdade de trato e non discriminación e de prevención e erradicación do racismo, a discriminación racial, a xenofobia e outras formas conexas de intolerancia, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos.
  9. En colaboración cos órganos correspondentes do Ministerio de Traballo e Economía Social, a promoción de políticas dirixidas a garantir a igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes no emprego e a ocupación, e a reducir a discriminación laboral e o desemprego feminino, tendo como obxectivo o pleno emprego e a redución das diferenzas existentes entre as percepcións salariais de homes e mulleres mediante, entre outras medidas, o apoio e facilitación da implantación de plans de igualdade nas empresas e medidas de transparencia e igualdade retributiva.
  10. O fomento das medidas que favorezan a conciliación do traballo coa vida persoal e familiar, así como a corresponsabilidade nos coidados e as responsabilidades familiares, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos, impulsando, entre outras medidas, a equiparación dos permisos por nacemento e por coidado de persoas menores de idade e o desenvolvemento de programas para fomentar a paternidade responsable.
  11. A posta en marcha de actuacións de formación, información e sensibilización destinadas a facer efectivo o principio de igualdade de trato e oportunidades entre mulleres e homes en calquera ámbitos da vida.
  12. O impulso e desenvolvemento da aplicación transversal do principio de igualdade de trato e non discriminación das persoas por razón de sexo, orixe racial ou étnica, relixión ou crenzas, orientación sexual, identidade sexual ou de xénero, expresión de xénero, características sexuais, idade, discapacidade ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social.
  13. A proposta de medidas normativas destinadas a garantir a igualdade de trato e non discriminación das persoas por razón de sexo, orixe racial ou étnica, relixión ou crenzas, orientación sexual, identidade sexual ou de xénero, expresión de xénero, características sexuais, idade, discapacidade ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social.
  14. A posta en marcha de actuacións de formación, información e sensibilización destinadas a facer efectivo o principio de igualdade de trato e non discriminación das persoas por razón de sexo, orixe racial ou étnica, orixe nacional, orientación sexual, identidade sexual ou de xénero, relixión ou crenzas, idade, discapacidade ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social, en calquera ámbitos da vida.
  15. ñ) A proposta e o impulso de medidas destinadas a realizar un diagnóstico para a prevención e erradicación dos delitos de odio e do discurso de odio no ámbito público e privado, en coordinación con outros departamentos ministeriais.
  16. O impulso de medidas destinadas a recoñecer e protexer a heteroxeneidade familiar, en coordinación con outros departamentos ministeriais e administracións públicas.
  17. En colaboración cos órganos correspondentes do Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación, a supervisión e o seguimento dos acordos internacionais en materia de igualdade e non discriminación, a organización e participación de España nos cumes e eventos internacionais na materia, a elaboración de informes para as institucións internacionais e o seguimento dos proxectos e encontros internacionais relacionados coa igualdade impulsados polo Goberno de España, sen prexuízo das competencias da Secretaría Xeral Técnica do departamento nesta materia.
  18. As relacións coa Autoridade Independente para a Igualdade de Trato e a Non Discriminación.
  1. A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
  2. A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do departamento e os seus organismos públicos.
  3. A responsabilidade do asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da competencia daquela.
  4. A elaboración do anteproxecto anual de orzamentos do Ministerio e a coordinación dos correspondentes ás entidades e organismos públicos adscritos, así como o seguimento da execución orzamentaria e tramitación das súas modificacións.
  5. A xestión económica e financeira, así como a planificación e seguimento da contratación administrativa.
  6. A planificación, dirección e administración dos recursos humanos do departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como a xestión dos plans de formación, acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
  7. A tramitación dos expedientes de compatibilidade relativos ao persoal do Ministerio, así como dos seus organismos públicos vinculados aos que resulte de aplicación a normativa sobre incompatibilidades do persoal ao servizo das administracións públicas. Así mesmo, correspóndelle o exercicio da potestade disciplinaria do persoal do departamento, nos termos previstos na lexislación que resulte de aplicación.
  8. A execución dos plans e programas de inspección dos servizos e a avaliación do funcionamento dos órganos e unidades dos servizos, entidades e organismos públicos adscritos.
  9. O exercicio das funcións da Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, e de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado.
  10. O exercicio das funcións de Unidade de inclusión do persoal con discapacidade, de acordo con o disposto na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.
  11. A coordinación das avaliacións das políticas públicas de competencia do departamento e, no seu caso, a realización das mesmas, que determine a persoa titular do Ministerio, de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministros, co apoio do Instituto para a Avaliación de Políticas Públicas.
  12. A xestión de bens materiais, mobles e inmobles e o seu inventario, os arrendamentos, a execución de obras e o mantemento e conservación dos edificios do Ministerio.
  13. A dirección e coordinación das Oficinas de asistencia en materia de rexistro, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior e asuntos xerais do Ministerio.
  14. A planificación, dirección e coordinación dos sistemas de información; a elaboración, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos, así como a prestación de servizos en materia de tecnoloxías da información e a dirección e coordinación do portal web, sede electrónica e intranet.
  15. A elaboración, desenvolvemento e execución dos plans de dixitalización do departamento, así como a implantación e seguimento dos plans de trasformación dixital da Administración Xeral do Estado, en coordinación coa Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
subir

Normativa

  • Real Decreto 246/2024, do 8 de marzo, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio de Igualdade, e modifícase o Real Decreto 1009/2023, do 5 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica básica dos departamentos ministeriais. (Versión consilidada que recolle as modificacións posteriores).
  • Ver a Normativa (Lexislatura XV).

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir