Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Guía del Ciudadano. Derecho de acceso

Descargar la Guía del ciudadano. Derecho de acceso (PDF)

Con carácter previo al ejercicio del derecho de acceso, el ciudadano podrá consultar en el Portal de la Transparencia del Gobierno de España la información contenida en el mismo.

Subir

Gardentasuna Portal. Publizitatea Aktiboak

Portal de la Transparencia. Publicidad activa

da Lehendakaritza Ministerioak, eta horren bidez informazioa Gobernu zentralak sartu ahal izango duzu Legeari jarraiki, zeinen dibulgazioa da garrantzitsua bere jardueraren gardentasuna bermatzeko azpian plataforma funtzionamendua eta ekintza publikoaren kontrola lotuta. Gainera, herritarrek sarrien eskatu informazio publiko eta eskuratzeko eskubidea, aldez aurretik anonimoetan arbuiatzeko erabakiak iristeko eskubidea, informazioa edukiko du.

egin du gobernuak eman bereziki izaki multzo bat.

  • Estatuko Administrazio
  • Kudeaketa erakundeen eta Gizarte Segurantzako zerbitzu komunak eta elkarrekiko lankidetzan Gizarte Segurantzaren .
  • Erakunde autonomoek , Estatuko Agentziak , enpresa publiko eta zuzenbide publikoko entitateak , independentzia funtzionala duten edo autonomia berezia legeak aitortzen, funtzioak arauzko edo gainbegiratze egotzitako sektore edo jarduera jakin batean kanpoko pertsonaia.
  • zuzenbide publikoko entitateak nortasun juridikoa, edozein gobernu edo, unibertsitate publikoak barne menpe lotuta dituzten < / span>.

informazioa aldizkarian argitaratu gardentasuna betebeharren menpe The guneak elektronikoak edo web orriak dagokion argi, egituratu eta interes taldeak ulergarria eta lehentasunez formatuen berrerabilgarri batean

Subir

Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea

Derecho de acceso a la información pública

Se publikoko informazioa edo agiriak, bere formatu edo euskarria edozein, osatzen duten gobernuak eta bertan egin da edo ariketa eskuratutako irakasgaien edonoren jabetza ulertu Bere betebeharrak.

olatu;

Beren informaziorako sarbidea pertsona guztien eskubidea erabili ahal izango dute, 105.b artikuluan aurreikusitako Konstituzioa españ baldintzapean.

Pertsona juridikoak, halaber, beren eskuratzeko eskubidea egikaritu.

Bai, baina eskuratzeko eskubidea du mugarik denean kaltegarria den:

  • Segurtasun nazionala
  • defentsa.
  • atzerriko harremanak.
  • segurtasuna publikoek.
  • prebentzioa, ikerketa eta zigor penala, administratiboa edo diziplina hauste.
  • Alderdien arteko berdintasuna epailearen prozedura eta babes judizial eraginkorra ere.
  • jarraipen, ikuskapen eta kontrol funtzio administratiboak.
  • interes ekonomikoak ycomerciales.
  • politika, ekonomia eta diru The.
  • Sekretu profesionala eta jabetza intelektuala.
  • konfidentzialtasun edo sekretu erabakiak hartzeko prozesuetan beharrezkoak bermea.
  • ingurunearen babesa du.

    mugak aplikatzea justifikatuta egon eta bere xedea eta helburua babesteko eta kasuaren inguruabarrak, batez ere, sarbide justifikatzen duen interes publiko edo pribatuko agerraldia balioko proportzionalak. < / p>

bat kasuetan ezarritako 14. artikuluko mugak edozein aplikatzea ez du informazioaren osotasunari eragiten diote ere, emango du sarbidea partziala aurreko kaltetutako muga by honek informazio edo zentzugabeak desitxuratu emaitzak ezean informazioa hutsegite. Kasu honetan, duela zenbait informazio ez da kontabilizatu adierazi beharko du eskatzaileak ere.

15. artikuluan jasotako erregela bat dauka:

  • Eskatutako jasotako bereziki babestutako datuen informazioa errespetatzeko bada paragrafo 2 7. artikulua Legearen 15/1999, abenduaren 13koa, Datu pertsonalak babestea, sarbide baimena eman daiteke hau ere egin zituzten bideratzea bakarrak idatzizko kaltetutako baietzaren adierazteko esan hori izan barmenki publiko egin aurretik datuen sarbidea eskatu ez badu behintzat.

    Informazio hau barne badu bereziki babestutako datuak 3. paragrafoaren 7. artikulua Legearen 15/1999, de errespetatzeko Abenduaren 13a , edo zigor-arloko edo administrazio arau-hausteetako batzorde buruzko datuak conllevasen offender abisu publikorik gabe, sarbide bada bakarrik eman ahal izango dute zenbaketa batera Kaltetutako du edo hura zela erregulatzen duen zuzenbide indarrez emanikako babesten duela baimena.

  • Orokorra , eta kasuan izan ezik ez da kontabilizatu datu pertsonalak edo beste dibulgazioa interes publikoa eskubideen konstituzionalki babestuta babesteko nagusitzen da, ETA erakunde, eragiketa edo jarduera erakunde publikoa hutsari dagozkion identifikatzeko informazioa daukan informazioa eskuratzeko aukera emango da.
  • Eskatutako informazioa ez dauka bereziki babestutako datuak , gorputz horrek eskaera egiten da nahikoa arrazoitua emandako sarbidea zabaltzea pisua gainean eta Eskatutako informazioa agertzen diren, bereziki bere oinarrizko eskubidea ere datu pertsonalak legearen babesa emateko, kontuan aurreikusitako estandarra aurreko irizpideak haztapen hartu kaltetutako datuak eskubideak.

aplikazioa aurkeztea horretarako ezarritako inprimakia:

  • lehentasunez elektronikoki Transparency atariaren bidez Gardentasuna ataria ahalbidetzen baliatu eskuratzeko eskubidea da 'bidea Informazio eskaera' sartzeagatik.
    Elektronikoki sisteman saioa Cl erabili ondoren @ ikusteko. Formulario bat kontsulta egiteko bistaratuko da
  • pertsonan:
    • gabeziak administrazio erregistro batean zein jorratzen dira.
    • edozein Administrazioko Gobernu zentralak dagokio, autonomia-erkidegoetako administrazioa, baldin Diputazio Probintziak, udalak eta aldundiak Island administrazioa udalerrietara erregistroetan zein 121. artikulua Legearen 7/1985, apirilaren 2koa, Toki Administrazioaren oinarriak, edo beste entitate Tokiko Administrazioak egin zuen sinatu dagokion hitzarmena izan balu, kasu honetan eman duten arautzeko, aipatzen du.
    • Postaz.
    • Ordezkaritza diplomatikoetan edo Ing bulegoetan kontsuletxeko du; atzerrian .

eskatzailea ez dago behartuta bere informazio sartzeko eskaera justifikatzeko. Hala ere, arrazoi busti ditzakezu informazio eskatzeko, eta baliteke hori kontuan hartu beharreko erabakia hartuko du bakarrik. Hala eta guztiz ere, motibazio falta, bakarrik ezin izango eskaeraren gaitzespenaren arrazoia.

aplikazioaren froga egokia bermatuz edozein bitarteko aurkeztu ahal bazaio: eskatzailearen identitatea, informazioa eskatu, harremanetarako helbide bat, ahal izanez gero, elektronikoa, komunikazio helburu eta egiteko, modua Nahiago eskatutako informazioa sartzeko bada.

Cl @ ve identifikazio sistema elektroniko baten Herri Administrazio eskura herritar Gobernuak elektronika dituzten harremanak errazteko behar da.

Sistema hau, bere erabilera erraztasuna batera, herritarren segurtasun bermeak informazioa babesteko moduan Administrazioak truke.

herritarraren identifikazioa moduan malgutasuna areagotzeko, hiru modu eskaintzen ditu:

  • Access kontzertatuko gakoa bidez (erabiltzailea eta pasahitza).
  • e-NAN bidez Access.
  • sarbidea ziurtagiri elektronikoa.

    Cl bitartez @ ikusteko, herritarrak bai, zure eskaera sinatu dute elektronikoki gisa identifikatu daiteke.

    Cl @ sistemari buruzko informazio gehiago sartu ahal izango duzu eta etorkizunari begira:

    batean irekiko da www.clave.gob.es

Informazio eskatzaile den gobernu zuzenduta daiteke lurralde horretan Administrazioak artxibatzen kasuko ere Estatuko hizkuntza ofizialetako edozeinetan.

inadmitirán erabakiko onargarria da, eskaerak:

  1. Informazio hori garatzen ari edo argitalpen general da erlazionatzeko.
  2. Informazio dela laguntzaileak edo laguntza aipatuz jasotako ohar, zirriborroak, iritziak, laburpenak, komunikazioak eta erakunde edo entitate barruko nahiz administratiboak arteko txostenetan bezala.
  3. Related to Informazio zeinen dibulgazioa arrazoiengatik eskatzen a Aurreko ekintza eraldatzea .
  4. body a bideratzeko jabe izateko Ez informazioa eusten denean eskumena ezezaguna da.
  5. dira a errepikakorra edo barmenki bidegabeko ez lege honen gardentasun helburua justifikatua .

Hiritarrak bere gorputzaren erantzuna eraginkortasun handiagoa lortzeko informazioa antolatzen erreklamazioa aurkeztuko die.

eskatuta gaia horrek zaion ospatutako ez informazio erlazionatzen bada, egiten du aurrera egingo du eskumena du, jakinez gero, eta egoera hori berri emango dio eskatzaileari.

Aplikazioa ez du behar bezain informazioa identifikatzeko, eskatzailearen galde barruan hormigoia Hamar egunetan , hori ez bada, zuen erretiratu jarriko adieraziz eta aldian etetea erabaki bat emateko.

Jakinarazpen hori, 35 e eta Zuzenbide azaroaren 26ko 30/1992 79. artikuluak) ezarritakoaren Publikoen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura pean nahia komuna:

  • bidalketak egiteko eta aurreko prozeduran edozein unetan dokumentu edo beste froga ekoizteko entzumena prozedura gorputzaren proposamena redacción ebazpen bat ardura kontuan hartu behar den
  • erreklamazio prozedura behin betiko ebazpena aurretik zuzendu ahal eskuratzeko eskubidea for akatsak eta, bereziki, paralisia, derrigorrez Ladies epeak, hegodun edo urrats hutsegite juridiko haustea dakarten horiek izapidetzeko

    hori egin ahal izango du Common Erregistro Elektronikoa, bertan, hainbat sailekin konektatutako denean, bidaltzea eta eskumena dokumentazioa Ministerioaren arabera jasotzeko prozedura interesatuak ekarri nahi ahalbidetzen bidez Galdera informazioa eskuratzeko eskubidea.

    Izena emateko elektroniko komuna sarbidea da General Access Point Estatuko Administrazio Orokorraren ( https // sede.administracion.gob.es ) edo zuzenean URL https://rec.redsara.es . Ez ahaztu materia jarri aplikazio fitxategia sarbide eskubideak kopurua ere.

Hiritarrak zure eskaeraren egoera egiaztatu ahal izango atalean sartuz 'Zein da nire eskaeraren egoeraren berri?' Gardentasuna Portal. Horretarako, modu elektronikoan identifikatu behar da.

Eskatutako eskubideen edo beste batzuen interesetan eragina izan dezakeen informazioa, behar bezala identifikatuta badago, aldian zaie hamabost eguneko orain egin ahal izan dezaten < span class = "textoNegrita"> argumentuak komeni den. Eskatzailearen egoera honen berri eman beharko zaio, baita Erabaki bat igortzeko epea etetea

-n edo ukatzeko ala sarbidea erabakia eskatzaileari eta hirugarrenek eragina izan dute orain ere nork eskatu dionetik hilabeteko epean jakinaraziko zaie organo eskudunak aplikazioaren konpontzeko.

terminoa hilabete beste luza daiteke the bolumena edo konplexutasun informazioaren kasuan ere Eskaera On beraz aurrez jakinarazteko eskatzen eskatzaileak .

Will motibatuta erabakiak sarbidea, sarbide partziala eman edo bestelako modu baten bidez eskatutako eta sarbide non egon da oposizioko baimendu behar ukatuz Hirugarren a. Azken kasu horretan, interesatuak argi eta garbi adierazi beharko dute sarbide hori bakarrik egingo denean 22.2 artikuluan, epe bat igaro ondoren.

Informazio existentzia zantzurik soilaz liteke mugak sarbidea on hau baztertuko aplikazioan beharko dira adierazitako edozein urraketa ekar dezake.

ebazteko epea amaitu eta hori gabe egin zen eta jakinaraziko ulertzen da eskaera izan dela errefusatu ondoren.

Informazio publikoa eskuratzeko dagokionez, emandako epaia A helegitea jarri ahal izango da zuzenean Administrazioarekiko jurisdikzio , kalterik egin gabe diskrezionala erreklamazioa 24. artikuluaren Gardentasuna Kontseiluaren aurrean eta Gobernu Onerako emango. Aldarrikapen hori ordezkatu administratibo erremedioak ezarritakoaren araberako 107.2 artikulua Legearen azaroaren 26ko 30/1992 Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legea ere.

Subir